wyjazdy integracyjne

Gdy w zespole wybuchają konflikty, nawet takie na stopie prywatnej, wspólna praca nad projektami przychodzi ciężko. Wzajemne niesnaski wpływają na efektywność, a do pracy przychodzi się z niechęcią. Nie lepiej ma się sytuacja, gdy pracownicy w ogóle się nie znają – rzuceni do jednego teamu, nie pamiętając nawet swoich imion, rzadko potrafią zrozumieć siebie nawzajem. Wtedy do akcji muszą wkroczyć eventy integracyjne.

Nie zrozumcie nas źle. W firmowej integracji nie chodzi wcale o spoufalanie się z menadżerem czy picie wódki w czasie pracy. Musicie przyznać, że byłoby to nieco niebezpieczne. O co zatem chodzi? O wytworzenie FLOW, czyli twórczej pozytywnej energii, poznanie swoich mocnych i słabych stron oraz mobilizację całego zespołu.

Oto kilka naszych rad, które sprawią, że integracja przyniesie zamierzony efekt:

  1. Zanim zaplanujesz integrację, przeanalizuj sytuację w firmie. Sprawdź, jakie relacje łączą pracowników i czy integracja jest zasadna. Przemyśl, jaki cel przyświeca integracji: zespół ma się lepiej poznać, chcesz załagodzić konflikt, a może nagrodzić pracowników za dobry miesiąc?
  2. Nie zmuszaj nikogo do integracji. Jeśli spotkasz się z oporem, otrzymasz jasny komunikat na temat aktualnej sytuacji w zespole. Warto zastanowić się, z czego wynika niechęć do wspólnych wyjść czy wyjazdów. Zamiast przymusu użyj zachęty i mów o korzyściach, jakie da lepsze poznanie się.
  3. Integracja w momencie, gdy firma przeżywa poważny finansowy kryzys, szykują się zwolnienia czy cięcie pensji, nie jest najlepszym pomysłem. Perspektywa eventu na pewno wówczas wszystkich zirytuje.
  4. Zbierz informacje, jakie rodzaje integracji najbardziej interesują pracowników. Przecież nie każdemu może odpowiadać spokojny rodzinny piknik albo ekstremalna wspinaczka w górach Kaukazu. Wszystkim nie dogodzisz, ale dowiesz się za to, jaki program integracji będzie najbardziej optymalny. Nie pozwól, by któraś z grup poczuła się wykluczona – w rozbudowanym evencie można uwzględnić wszystkie preferencje! Świetnym sposobem gromadzenia informacji jest ankieta wewnętrzna oraz zebranie feedbacku bezpośrednio po wydarzeniu.
  5. Wszystko gotowe? No prawie – przecież ktoś musi taką integrację zorganizować! Czasem event integracyjny zrobić można wewnątrz firmy, przeznaczając na wydarzenie niewielkie środki. Często jednak lepiej jest zlecić organizację zewnętrznej agencji, która ma doświadczenie i bogatą lub odpowiadającą potrzebom Twojego zespołu ofertę. Agencje eventowe bywają bardzo elastyczne i chętnie zrealizują nawet najbardziej nietypowe pomysły – lub zaoferują gotowy scenariusz.

A może spodoba Ci się nasza oferta? Zobacz, jakie imprezy i wyjazdy integracyjne proponujemy: AKTYWNIE DLA FIRM.

Powodzenia!

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *